Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Kiadó
Activision

Fejlesztő
Infinity Ward

Kategória
Lövöldözős

Kiadás dátuma:
2007-11-01

 

 

 

 

 

 

 

 

A COD első (+kiegészitő) és második nagyon jó részei után, sajnos rosszhirként érte a PC felhasználókat, hogy a következő, várva várt harmadik rész csak PS3-ra, Xbox 360-ra és Nintendo Wii-re lesz kapható, de PC-re nem :( ... de itt a 4. epizód a Call of Duty 4 : Modern Warfare névre hallgató legújabb COD gyöngyszem, ami ez év vége felé jelenik meg ha minden igaz PC-RE!!! Igen, igen PC-RE!!! :) ... Ennek a megjelenését is nagyon várjuk akárcsak a GTA4-nek :)

Az Infinity Ward-ot nem sok embernek kell bemutatni. A 2002-ben alakult cég fejlesztői korábban az Electronic Arts-nak gyártották a Medal of Honor sorozatot, ám a rossznyelvek szerint a kiadó annyira megkötötte kezüket, hogy a csapatnak elegük lett, és felmondtak az óriásnak. A huszonkét fős csapat 2003-ban leszerződött az Activision-höz, majd elkészítették a Call of Duty-t, és annak második részét. Több mint száz Game of the Year díjat és ötven Editor’s Choice serleget söpörtek be a két játékkal, most pedig felhagyva a náci Németország által sanyargatott Európával, a modern korba helyezték a Gray Matter-rel és a TreyArch-kal közös sorozatukat.



 

 

„Már a COD1 megjelenése után is eszünkbe jutott, hogy ugrani kéne egy kicsit az időben” – nyilatkozta a játék leleplezésekor Grant Collier, az Infinity Ward háromfős vezetőségének tagja. „Valami ilyesmiről beszélgettünk: ’Kellene helikopter. Na de helikopterek a világháborúban?’ Aztán leültünk beszélgetni az Activision-nel, és megegyeztünk, hogy a második rész befejezése után szabad kezet kaphatunk a folytatást illetően. Így született meg a Modern Warfare ötlete.”



 

 

Noha a játék az új harcmezőknek köszönhetően teljesen eltér majd elődjeitől, azért nem kell félteni a sorozatot. Minden jól megszokott elem jelen lesz a negyedik részben is, kezdve a taktikai elemektől a hatalmas és látványos összeütközéseken át, egészen a mesterien kidolgozott látványelemekig. Manapság az UbiSoft által szállított Tom Clancy játékok (és azon belül is a Ghost Recon címek) szolgáltatják a minőségi, modern hadviselést feldolgozó akciójátékokat, így éppen ennek kívánnak most konkurenciát állítani. „A játék rajongói most azt gondolhatják, hogy taktikai szuperjátékot készítünk a COD-ból. Pedig nem így lesz. Meghagyjuk az eddig megszokott élethűséget, a játék főszereplője továbbra is a csapat tagja lesz, nem pedig vezetője.”



 

 

A Call of Duty 4 (csöppet sem meglepő módon) a közel-keleti konfliktus helyszíneire repít minket. Többnyire városi pályákon kell majd helyt állnunk, de az sem lesz ritka, hogy a sivatagba küldenek minket, hogy biztosítsunk valami utat, vagy fedezzünk egy konvojt. A városok a szokásos poros, lerombolt, nyomorúságos képet fogják mutatni, és sosem lehet majd tudni, hogy melyik utcán szaladgáló kisgyerek derekára lesz bomba erősítve. Láthatjuk majd, ahogy katonai helikopterek cikáznak az égen, vagy ahogy egy nehézbombázó éppen megsemmisítő csapást mér távoli célpontjára. Persze mi is utazhatunk majd járműveken, a felhozatalban lesz többek közt humvee, helikopter, tank, teherautó, buggy, szakadt merci, meg minden egyéb finomság, ami kihagyhatatlan egy ilyen játékból.



 

 

A fegyverek terén hasonló változatosság várható. A hagyományos kézistukkereken kívül lesz távcsöves puska, rakétavető, páncéltörő, füstgránát, sőt távirányítós rakéta is. Hívhatunk majd légi segítséget, ebben az esetben csak a koordinátákat kell GPS-ünk segítségével bediktálni a központnak, és egy harci repülő pár perc múlva már ki is füstöli ellenségeink főhadiszállását. Nem kell aggódni tehát, lesz bőven változatosság. A készítők igyekeznek minden küldetést úgy összeállítani, hogy sose fulladjon unalomba a játék.



 

 

A részletekbe annyira elmerültünk, hogy el is felejtettük tisztázni, pontosan kik is harcolnak a játékban. Mi amerikai katonaként kerülünk a senki földjére, az pedig, hogy kik ellen harcolunk csak a parancsnokunktól (és a fejlesztőktől) függ. Afgán terroristák, iraki felkelők, orosz fegyverkereskedők, magányos forradalmárok, és egyéb hasonló rosszfiúk lesznek az ellenségeink, akik persze mind szívből gyűlölik az amcsikat. Az egyik főellenségünk is orosz lesz, név szerint Zakhaev, aki zsoldosseregével azt a célt tűzte ki maga elé, hogy az amerikaiakat kifüstölve a sivatagból egymaga teszi rá a mancsát Saddam olajmezőire. Óriási, mindenre elszánt haderőt gyűjt maga köré, tele olyan fiatal és hazafias muszlin harcosokkal, akik zsigerből lőnek, ha meglátnak egy hamburgerzabálót a sztyeppén.



 

 
 

A küldetések közt egy földgömbön leshetjük meg, milyen helyszíneken jártunk már, és éppen hol milyen konfliktusok folynak a keleten. „A világtérkép nagyon fontos részét képezi majd a COD4-nek. A gép előtt ülő játékos itt kap információt a feladatáról, és ez teszi mindenkinek világossá, hogyan épül fel a játék története, és milyen kapcsolatok vannak a különböző megbízatások között.” – mutatta be saját ötletét Jason West, az Infinity Ward egy másik vezetője.



 

 
 

Külön érdekesség lesz, hogy küldetéseinket nem mindig időrendben kapjuk meg. Az első pár megbízás például rendben le fog zajlani, aztán visszaugrunk majd egy kicsit az időben, hogy megnézzük, milyen események láncolata vezetett a már letudott küldetésünkhöz. Apróság, hogy sokszor több csapatnak kell összedolgoznia. Lesz, amikor a NATO katonákkal indulunk közös akcióba, de nem lesz ritka az sem, hogy orosz vagy angol egyenruhások társaságát kell élvezzük. Sőt, az érdekességek itt még mindig nem értek véget, ugyanis a kampány során többször el kell majd hagyni a rangereket, hogy a brit SAS osztagot erősítsük.



 

 

A játék jelen állás szerint PC-re, Playstation 3-ra és Xbox 360-ra készül. Ami a konzolos verziót illeti, a fejlesztők igyekeznek mindig legalább 60 FPS-en (frame per second-on) tartani a játékot, a tökéletes háborús élmény érdekében. Minden olyan elemet kivágnak, amelyik lassítja a motort, de nem kell pánikba esni, marad így is bőven szemkápráztató látnivaló. A játéktér gyönyörű lesz, a katonák az utolsó részletig ki lesznek dolgozva, a robbanások és a tűzharcok pedig olyan igazinak fognak tűnni, hogy a hideg futkos a hátunkon már csak a trailerek láttán is. A részletek annyira a helyükön lesznek, hogy még a gépfegyverünkből kipattanó töltényhüvelyek is dinamikus árnyékolást kaptak. Az emberek bőre nem lesz olyan csúnya műanyaghatású, mint az Unreal Engine 3.0 által hajtott játékokban, ruhájuk pedig mozgásukhoz igazodva fog ráncolódni és lengeni.



 

 

Az Infinity Ward nagy hangsúlyt helyez a tesztelőkre is. Hetente egyszer behívnak egy idegent a stúdióba, hogy tesztelje a Call of Duty 4-et. Legyen az egy havernak a haverja, egy ismerős a kávézóból, egy eladó a játékboltból, mindenki hozzátehet valamit a végső produktumhoz. Mindenki véleményét meghallgatják és rögzítik, a fejlesztések alatt pedig igyekeznek minden interjúban elhangzó jó ötletet beleépíteni a játékmenetbe.



 

 

A cikk végéhez közeledve még nézzünk meg gyorsan, mit ígér a multiplayer mód. A Call of Duty 2 az Xbox 360 egyik legtöbbet tolt LIVE játéka volt, napi 50 ezer felhasználóval, így szinte kötelező, hogy a negyedik rész is nagyot domborítson. A mókába való csatlakozás előtt beállíthatjuk majd, hogy milyen nadrágot, pólót, sapkát és kabátot viseljen a karakterünk, továbbá minél többet játszunk majd, annál jobb felszereléseket, fegyvereket pakolhatunk hátizsákunkba. A legprofibb játékosok légi csapást is hívhatnak majd egyes játékmódok alatt, ám ennek részletei egyelőre nem publikusak. A teljesítményünkért cserébe Achievement pontokat kapunk majd mindkét konzolra.



 

 

Több külföldi újságíró meggyőződése, hogy az elmúlt 10 év legjobb modernkori FPS-e lesz a Call of Duty 4. Mi még nem teszünk ilyen kijelentéseket, igaz minket nem is hívott meg az Activision az amerikai díszbemutatóra. A játék viszont szerintünk is bitang jó lesz, és már alig bírjuk kivárni az idén novemberben esedékes megjelenést. Szép karácsonyunk lesz megint!